Не, ако политикът е британският премиер Гордън Браун. Да, ако е негов приближен съветник (Деймиън Макбрайд).
По-любопитно от това кой е политикът , е кой е блогърът. Блогърът е авторът на блога за „интриги, слухове и конспирация” със също толкова колоритното заглавие Guido Fawkes’ blog – вариация на името на католика Guy Fawkes , който през 1605 г. се опитва да взриви Уестъмнстърския дворец и да убие протестанския крал Жак I, който тогава е на посещение в парламента. В електронизираната версия на същата традиция се вписва и Пол Стейн, който разгръща целта на своя блог като „клюки и слухове за уестминстърската майка на парламентите, написани от единствения човек, който иска да влезе в парламента с честно намерение. С намерението да го взриви с барут”.
Експлозивната смес на Пол Стейн е замесена в епохата на (дез)информацията, пропагандата, комуникациите, където думите са най-поразяващите оръжия. Спори се кой е обявил блога му за най-влиятелния политически блог във Великбритания – дали независимо допитване или негови собствени класации. Признава се обаче, че със 150 000 посещения на месец публиката на неговия блог е по-многобройна от тази на всички останали британски политически блогове.
Нормално е около краля на електронните слухове слуховете също да са много. Говори се, че е платен от Консервативната партия да атакува лейбъристите, което той с очевидно удоволствие прави. Самият Пол Стейн арогантно обявява, че печели повече от Guardian, Times и Independent, взети заедно.
Пол Стейн напада лейбъристите и с факти, и с клюки, но и самоотворжено брани своя „патент”. Когато двама лейбъристи – Деймиън Макбрайд, съветник на Гордън Браун, и Дерек Дрепър, отговарящ за Интернет стратегията на лейбъристите – замислят да лансират блог „Червеният парцал”, чрез който да разпространяват дискредитиращи слухове за торите, Пол Стейн атакува фронтално. Той се добира до информация за техния проект, разпространява я, дискредитира ги, следват оставки, а проектът им се проваля.
Най-ревностният читател е Дейвид Камерън – лидерът на торите признава, че посещава сайта почти всеки ден. Днес със сигурност вече го е направил, защото именно негови два афиша са обект на днешните разкрития.