Интернет + граждани =?

Китай забрани думата „жасмин” в Интернет.

Facebook губи милиони потребители.

Берлускони загуби: „Сбогом телевизия”, „Добре дошъл, Интернет”

Симеон проговори във Фейсбук: грапаво на живо, гладко в Нета, същински Меглена Кунева.

Бого Шопов призна, „цъкал” бил за еврокомисар на годината[1]

Пъстър калейдоскоп от разнопосочни събития.

Изненадана съм от изнедадата на медиите за Фейсбук. Модата – по дефиниция – е ефемерна: вчера харесваш My Space, днес Фейсбук, утре – вече се оглеждаш за нова нет атракция.

Социална мрежа се римува със суверенност на юзъра: не must, а свобода – свобода да се свържеш, свобода да се отвържеш.

Не съм изненадана от Китай. Изненадана съм от несръчната непоетичност: забраняваш цвете, за да забраниш революция.

Искрено се радвам с тунизийските си приятели[2], горди с доказателството колко големи могат да бъдат малките: виртуално-жасминовият Давид срещу глобалния Голиат.

И Китай  разбра. Нямаше как Берлускони да продължава да е в неведение, че не неговите теливизии, а Интернет вече е тежката артилерия на политическия ринг.

Дотук – е-оптимизъм.

Родният виртуален политически пейзаж навява по-противоречиви размисли.

Фейсбук губи глобално, но печели локално: Георги Първанов, Меглена Кунева, безброй знайни и незнайни партийни функционери, които  търсят е-популярност….

Количествено е-Бг е обратна на световните тенденции.

Качествено – също.

Летният партиен коктейл в родината е граждани и Интернет.

Какво се получава, като ги миксираш?

ИНТЕРНЕТ + ГРАЖДАНИ = ПАРТИЯ (СИЛА)

ИНТЕРНЕТ + ГРАЖДАНИ = НОВА ПАРТИЯ (ново ДПС на Касим Дал)

ИНТЕРНЕТ + ГРАЖДАНИ = БЕЗПАРТИЙНОСТ (Меглена Кунева)

Едни и същи съставки, три различни резултата:

Наистина магическа смес – слагаш каквото е налично, получаваш каквото искаш.


[1] За избирането на Меглена Кунева.

[2] Поетичният израз „жасминова революция” не е сътворен от тунизийски интелектуалци. Той не е и точен, доколкото в Sidi Bouzid, където започват вълненията, няма жасмин, а маслини и фурми.  Жасминова революция  e атрактивeн образ, който изразява погледа на Запада, склонността му да опоетизиране Ориента.

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s