Имате желание да сте активен участник в кауза, на която симпатизирате? Знаете, че да подпишете поредната е-петиция не е особено геройство, но виртуалното е толкова поглъщащо, че не остава време за граждански инициативи.
Има вече решение на дилемата: е-благотворителността и е-доброволничеството набират сила. Формите са многобройни, а и е-изобретатeлността – безгранична, така че всеки може да си намери/сътвори нещо за себе си. Едни правят афиши и флайъри за организации, които познават от Интернет, други – сайтове и блогове, най-многобройни са преводачите. Само Червеният кръс има 5 000 е-доброволци, други неправителствени организации също се радват на нарастваща е-причастност. Гражданският сектор все повече осъзнава, че хората прекарват много време в Интернет и следователно там е мястото, където трябва да се изграждат мрежи и да се осъщствяват дейности.
И най-далечната кауза е на клик разстояние. Парадоксално, но колкото по-дематериализирани стават комуникациите, толкова повече нараства възможността за причастност към най-екзотични каузи и благотворителни дейности. Сайтът, който предлага да се правят он-лайн дарове (aiderdonner.com – помогнетедарете.com) е само на година и половина, но вече е събрал 1.2 млн евро, с които подпомага 90 асоциации.
Не само моите приятелки го илюстрират, но и изследванията показват – дамите са по-ангажирани, причастни, щедри и активни.
Е-благотворителността е толкова заразителна, че увлича и бизнеса. Възниква нова категория – „ангажиран бизнес”. Идеята е да се работи и печели, но и да се реализират каузи: интеграция на най-бедните чрез включването им в био-земеделието; строителство на екологични къщи с умерен наем и т.н. Някои вече мечтаят за времето, когато предприемчачеството ще бъде солидарно или няма да бъде.
Хайде, драги млади приятели, покажете, че е-благотворителността и е-доброволчеството не са чужди на интернотите!
Знам, знам, че „лошите” момчета са по-атрактивни,” лошите” момичета печелят повече[1], предизвикателствата и трансгресиите привличат, но ако масовият вкус ми беше по вкус, нямаше да пиша блог.
[1] Справка – концертите на Lady Gaga в Париж, докато пиша този постинг.